V rámci slovenskej časti projektu CERA sa realizoval prvý kreatívny workshop
Projekt CREA je zameraný na kreativitu a kreatívne vyučovanie v oblasti marketingovej komunikácie. Prvý workshop, ktorý sa konal pre slovenskú časť projektu bol zameraný na hodnotenie kreativity.
Pedagógovia marketingovej komunikácie prichádzajú do kontaktu s kreativitou a o to viac v oblasti marketingovej komunikácie. Preto bol prvý workshop v rámci projektu CREA – národné stretnutie, zameraný na túto tému. V rámci témy mal pripravený workshop Peter Kačenka z Wictor Leo Burnett. Celý workshp sa venoval tom, či sa dá kreativita zmerať a ak áno, ako?
Workshop ukázal účastníkom spôsob, ako hodnotiť
Hodnotenie kreativity môže byť často subjektívne, ale existujú postupy, ako vniesť do tejto oblasti objektivitu. Workshop účastníkom ozrejmil spôsob bodovania – stupnice, ako hodnotiť kreatívne výstupy. Stupnica je rozdelená do 10 kategórií, v rámci každej kategórie je možné priradiť kreatívny výstup študenta. Je to nový pohľad hodnotenia prác, pričom nehodnotí sa známkou, ale slovným vyjadrením stupnice.
Z praxe do pedagogickej praxe
Takýto spôsob hodnotenia je súčasťou hodnotenia reklamných výstupov priamo praxi. Prináša nový rozmer, ako hodnotiť študentské práce s tým, že študent dostane jasnú spätnú väzbu o svojej práci, nie len hodnotenie známou podľa stupnice vysokoškolského systému. Práve tento spôsob hodnotenia môže priniesť do pedagogickej praxe nový rozmer a jasné pravidlá pri študentských zadaniach.
Študenti získali praktické rady
V dňa sa konali prednášky pre študentov, ktorí získali od spíkrov cenné ukážky o tom, ako kreatívne pristupovať v reklame. Kreativita v reklame sa zaoberala klasickým spôsobom reklamy, ale aj novými formátmi reklamy, ako sú sociálne siete, ktoré majú v reklame čoraz významnejšie postavenie.